lørdag 12. november 2016

Zdravo svima. Ovo je moja prica o iskustvu sa Telenor bankom u Srbiji

 Ideja o elektronskom bankarstvu mi nije strana zato sto zivim u Norveskoj. U Skandinavskim zemljama posluje Skandiabanken, banka koja nema ni jednu ekspozituru u Norveskoj. Vodjen tim iskustvom resih da novembra 2015 otvorim racun u Telenor banci. Razlog je bio prost, transferisem novac sa racuna u Norveskoj na racun u Srbiji i placam karticom a ne gotovinom. U prilog toj tada meni genijalnoj ideji isla je i cinjenica da jedan racun moze da ima vise valuta. Iz ove perspektive danas, 12.11.2016 mislim da je bolje da me je auto udario na pesacki prelaz nego sto sam uso u njihovu ekspozituru u Nis.
 Odem ja tamo kazem da mi racun treba da bi sam sebi slao pare da se sluzim karticom kad sam u Srbiji i eventualno platim po koju dazbinu u Srbiji. Reko ja da zivim u Norveskoj a oni meni moze sve. Racun je otvoren za par minuta. Ugovor i uputstvo za slanje para iz inostranstva dobih odma. Mislim se ja: ovo mnogo dobro funkcionise. Prebacim par stotina kruna da vidim kako to radi, razmenim u dinare a onda Srbima za Srbe aktiviram trajni nalog. Svakog meseca skida odredjeni iznos,odlicno mislim se ja, ovo ko u Norveskoj.

 Krajem maja meseca prebacujem prvi veci iznos sa Norveskog racuna na racun u Telenor banci i posle par dana dobijam poruku da su mi sredsva blokirana. Razlog - moram da dokazem poreklo novca odnosno osnov slanja. Na sliku mojih norveskih dokumenata koje sam poslao dobih odgovor da je to sve u redu ali da oni ipak ne mogu da mi odblokiraju sredstva zato sto mi jer tip racuna pogresan- za bankarski sistem Srbije ja sam kao lice koje zivi godinu dana  van zemlje nerezident-stranac cak iako imam samo srpski pasos.
 Nedelju dana posle toga dodjoh ja u Beograd i sa aerodroma zaputih se pravo u glavnu ekspozituru banke na Novom Beogradu. Sa sobom sam poneo prepisku koju sam imao sa bankom u vezi tipa racuna. Kontam- tamo je centrala tamo ce slucaj najbze da se resi.
 Radnik u ekspozituri nije imao pojma o cemu pricam, a ni dopis banke iz ibox-a mu nije bio jasan. Drugim recima nema pojma sta treba da radi. Zove jednog, drugog nemaju ni oni ideju. Svi citaju onaj papir sto sam doneo i samo cute. Onda dolaze dve zene koje se bave deviznim poslovima, objasnjavaju meni prednosti i mane novog tipa racuna a zaposljenom sta trebada radi. Zaposljeni uzima podatke, otvara nov tip racuna i kaze gotovi smo. Ja odlazim kuci, sutradan me zove taj isti radnik Telenor banke i kaze da je zaboravio da izda nalog za zatvaranje starog racuna pa me moli da ja to sam uradim preko interneta. Ostalo je kaze u redu.
 Posle tri nedelje provedene u Srbiji doslo vreme za povratak u Norvesku. Kartice jos nema. Ulogujem se ja da vidim sta se desava na banku kad tamo poruka kartica poslata 6.6.2016. Vidovdan je bio, ja moram nazad kontam da je na kornjacu poslali stigla bi, pare mi stoje zarobljene na racun oko 30 000 dinara. Reko nema veze tu su kad dodjem sledeci put. Pogledam slucajno moj profil kad tamo imam sta i da vidim. U informacijama o meni ukucana neka adresa u Nis, a ja u Nis nikad nisam ziveo. Adresa u Norveskoj delimicno tacna, postanski broj nema vezu. Tu mi prodje kroz glavu ko li dade poso onome sto mi otvori racun, jednu stvar da je uradio tacno. Ispravim ja adresu u Srbiju i odem za Norvesku.
 Doso septembar kartice jos nema kazu moji u Srbiji. Pustam mail, objasnjavam situaciju, oni se Bog zna kako iazvinjavaju kazu izradice novu o svom trosku. Stize novembar 2016, skoro godinu dana od otvaranja prvog racuna. Pre polaska iz Norveske prebacujem krune i menjam u dinare. Na racunu 177 000 dinara. kazem zeni ovo pokriva ceo odmor mesec dana necemo da koristimo inostrane kartice u Srbiji. A u Srbiji Djoka, do lakat. kartice nema.
 Zovem korisnicku sluzbu a oni se siti naizvinjavase. Fina neka zena\devojka, razumem nije njena greska. Kaze izradice novu karticu o njihovom trosku i stize za par dana, ubrzano. 7.11.2016 stize poruka kartica poslata. 12.11.2016 nema je na vidiku. Zovem ja korisnicki servis vec ljut, od 2.11.2016 sam u zemlji sa param koje vise u vazduhu. Kazu oni meni da moze da mi isplate kes uz lisnu kartu ali samo u Beograd, vise od 200 kilometra od mene. Alternativa je kazu da nadjem nekog ko ima dinarski racun i prebacim dinare pa da sa tog drugog racuna dignem taj virtuelni novac. Nadjem ja coveka, s tesku muku posto vecina prima platu na ruke, ulogujem se u banku kad ono aplikacija nece da odobri transfer. Zovem ja opet, kazu oni e pa ne moze tako, mora banka gde se prebacuje da izda IBAN, kako rece sluzbenik preko telefona, IBAN za dinarsku uplatu, i sve to u 16:00 u subotu. Informacija koju prilikom prvog razgovora nisam dobio.

 E tu mi je puko film. Da li neko u ovoj banci zna svoj poso !? Jedan racun u Telenor banci mi je uzo vise vremena i energije nego sva bankarska birokratija u Norveskoj za vise racuna za celu godinu. Ljut i besan pricam ja to zeni a ona kaze ma briga nekog sto ti sikces, cuju oni tebe ali posle radnog vremena idu kuci. Koga je kaze ona briga za tvoj slucaj? Mislim da je nazalost u pravu.
 Telenor u Norveskoj polaze mnogo na brigu o korisnicima, oni su svetinja, zato su i najjaci i najbolji.
Na brdovitom balkanu je definitivno drugacije. Da su deo novca od reklama, vidim da se ne skidaju sa tv-a, utrosili na obuku svojih radnika svega ovog mozda nebi ni bilo. Ja ne mogu da verujem da se jedna svetska firma ovako amaterski ponasa. Od momenta otvaranja racuna pa do dana danasnjeg nisam dobio jednu informaciju kaoja kasnije nije opovrgnuta. Da stvar bude grdja, kazem drugu koji zivi u Norveskoj da otvori racun, preporucim mu Telenor banku. On covek dodje, otvore mu racun kao meni prvi, znaci pogresan. Pita on jel ima sad neke troskove a oni njmu ma ne nema mesecnog odrzavanja. On ode za Norvesku a posle skoro dva meseca kontaktira ga neki kreditini biro ili kako se vec zove iz Beograda i kazu da je on zaveden u neki registar kao neko ko ne placa svoje dazbine. Na pitanje o cemu se radi kazu oni pa niste platili 500 dinara Telenor banci. Zovne covek da pita o cemu se radi a oni kazu pa za karticu, zar vam nije receno?? O tipu racuna nisu ni pricali posto ce on svoj da zatvori cim dodje u Srbiju kao i ja svoj samo da izvucem pare.

 Posle svega recenog nije tesko zakljuciti da tekst opravdava naslov. Ovo nije losa reklama, ovo bi banka trebala da prepozna kao kritiku, negativnu naravno, i iz toga izvuce neku pouku. Ja samo cekam da izvucem svoje pare i da zauvek zavrsim saradnju sa njima. Slucaj zakljucno sa 12.11.2016 jos nije zavrsen. Kad to bude bio pisacu zalbu Telenoru u Norveskoj da znaju ljudi sta glavonje rade ovde.

1 kommentar:

  1. Betfair Casino and Resort - Jackson County - Jtm Hub
    Experience gambling and gaming excitement at 오산 출장샵 Betfair Casino 성남 출장마사지 and Resort in 태백 출장마사지 Jackson County, 광명 출장샵 Mississippi. Experience 양산 출장안마 fun at the casino and enjoy daily

    SvarSlett